h1

Ο άνθρωπος κάνει χρήση μόνο του 10% του εγκεφάλου του

5 Σεπτεμβρίου, 2008

Ακόμη κι αν πρόκειται για έναν ακόμα μύθο που η ευρεία διάδοσή του θα τον φέρνει μπροστά μας για πολλά χρόνια, οι άνθρωποι του Υπουργείου Παιδείας κάνουν ό,τι μπορούν για να τον επιβεβαιώσουν.

Το 10% των θέσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ συμπληρώνονται κάθε χρόνο από απόφοιτους λυκείου προηγούμενων ετών. Αυτοί χωρίς να μπαίνουν ξανά στη διαδικασία των εξετάσεων, καταθέτουν εκ νέου μηχανογραφικά με το βαθμό που συγκέντρωσαν όταν είχαν συμμετάσχει στις πανελλήνιες και συναγωνίζονται όσους επιλέγουν τον ίδιο τρόπο για να εισαχθούν σε κάποια σχόλη. Οι βάσεις του 10% είναι τρομακτικά υψηλές, σχεδόν ανεξαρτήτως σχολής. Αν και σε πρώτη προσέγγιση αυτό φαντάζει λογικό, αφού οι θέσεις είναι περιορισμένες, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η πλειονότητα των παιδιών που δεν είναι ικανοποιημένο με τη σχολή που πέρασε συμμετέχει ξανά στις εξετάσεις, οπότε αναλογικά οι θέσεις του 10% είναι λογικό να διεκδικούνται από ποσοστό αν όχι 10% επί των υποψηφίων, σίγουρα αρκετά μικρό σε σχέση με αυτόυς που εξετάζονται πανελλαδικά. Θα αναμέναμε να γίνεται μία ανακατανομή από σχολή σε σχολή, με τις βάσεις να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα (ή έστω λίγο υψηλότερα) με αυτά του υπόλοιπου 90% των θέσεων.

Οι παροχές του Ελληνικού κράτους προς τους φοιτητές είναι ανεξάρτητες του τρόπου με τον οποίο εισήχθησαν στο πανεπιστήμιο, όπως φερ’ ειπείν στέγαση, πάσο κλπ. Πρόσφατα όσοι πέτυχαν την εισαγωγή τους με το 10% συμπεριελήφθησαν στη δράση του ”Δες την ψηφιακά”, η οποία προσφέρει επιδότηση για την αγορά Η/Υ σε συγκεκριμένο ποσοστό επί των επιτυχόντων. Αν και όλα αυτά φαντάζουν όμορφα και δίκαια, εντούτοις ήταν πολλοί εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και συμπληρώνοντας απλά τα χαρτιά τους, πέρασαν σε κάποια σχολή μόνο για να πάρουν την επιδότηση, εκτοξεύοντας παράλληλα τις βάσεις. Άφησαν εκτός όλους εκείνους που ήθελαν να περάσουν πράγματι κάπου, καταργώντας ουσιαστικά τη χρησιμότητα του 10%.

Ο φτωχός εν Αθήναις σχεδιασμός έκλεισε την πόρτα του πανεπιστημίου σε πάρα πολλούς νέους και κατέστησε άχρηστη την πρόβλεψη του να μπορείς να διορθώνεις την αρχική σου επιλογή. Η συζήτηση για τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια δεν έκλεισε ποτέ, όμως παράπλευρες ζημίες όπως αυτή δεν οφείλονται παρά στην αδιαφορία και την ασχετοσύνη ορισμένων, δυστυχώς όμως περνάνε απαρατήρητες.